Dowolny DPF Liebherr może zostać zregenerowany w naszym serwisie, aby wrócić do pełnej sprawności oraz wydolności pozwalającej na bezpieczne użytkowanie. Taki filtr cząstek stałych jest niezbędnym elementem silnika diesla, a przy odpowiednim serwisowaniu zwiększy swoją żywotność oraz potencjał, co będzie widoczne na stole diagnostycznym.

Jak postępować z zapchanym filtrem DPF? Liebherr jako przykład

Filtr DPF marki Liebherr może być czyszczony w sposób aktywny lub pasywny. Pierwsza metoda może obejmować między innymi okresową zmianę trybu pracy silnika, aby poprawić warunki sprzyjające utlenianiu nagromadzonej sadzy. W przypadku regeneracji pasywnej mamy do czynienia z samoistnym katalitycznym spalaniu sadzy, gdy filtr osiągnie odpowiednią temperaturę podczas pracy silnika.

Wśród najczęściej spotykanych przyczyn zatykania się filtrów cząstek stałych znajdują się zarówno uwarunkowania mechaniczne, jak również te wynikające ze stałego użytkowania danej maszyny. Do najpopularniejszych czynników należą:

  • usterka wtryskiwacza paliwa – powstała na przykład wskutek zbyt wysokiego ciśnienia wtrysku, niewspółmiernego do faktycznej wydolności wtryskiwaczy w danym silniku diesla,
  • awaria osprzętu turbosprężarki lub samej turbosprężarki – teoretycznie mogą to być błędy konstrukcyjne, natomiast nie zdarzają się one zazwyczaj w sprzętach wysokiej klasy; w przypadku maszyn Liebherr powodem może być ich niewłaściwa eksploatacja,
  • wyciek oleju do wydechu – zazwyczaj powodowane zbyt częstym przegrzewaniem silnika, ale powodem może być także awaria turbosprężarki, łatwe do zdiagnozowania za pomocą odpowiedniego sprzętu i oprogramowania,
  • paliwo niskiej jakości – niska odporność na utlenianie oraz zbyt niska temperatura zapłonu to jedne z licznych parametrów paliwa niższej klasy, mogące powodować zapychanie się filtra DPF w maszynach Liebherr, jak też innych marek,
  • usterki wskutek niefachowych działań naprawczych – począwszy od mylnej diagnostyki poprzez nieprofesjonalne naprawy; w przypadku jakichkolwiek usterek i nieprawidłowości w działaniu maszyn należy zwrócić się do autoryzowanego serwisu.

Regeneracja filtra pozwala w skuteczny oraz bezpieczny sposób przywrócić jego wydajność i zapewnić bezawaryjne działanie silnika do czasu kolejnego serwisowania. Rzetelnie przeprowadzone działania to dłuższa żywotność każdego filtra w dowolnym pojeździe.

Alternatywa dla wycięcia DPF Liebherr

Całkowite usunięcie filtra może mieć nieproporcjonalnie negatywne skutki do oczekiwanych korzyści, ponieważ DPF Liebherr (i inne) obudowane są między innymi czujnikami ciśnienia oraz temperatury, dlatego wraz z wyciętym filtrem zmienią się odczyty podczas diagnostyki.

Przejście sterownika silnika w tryb awaryjny to jedna z „łagodniejszych” konsekwencji. Z tego właśnie powodu fachowa regeneracja pozwala uniknąć konieczności modyfikacji oprogramowania, nie jest też potrzebne wgrywanie nowego programu sterującego.

Wymierne korzyści, czyli jeszcze o DPF Liebherr

Z punktu widzenia użytkownika regeneracja filtra DPF Liebherr oznacza to przede wszystkim oszczędności, ponieważ mniej inwazyjne działania wiążą się z mniejszymi nakładami finansowymi.