Liebherr – jakość i tradycja

Niegdyś największym zaufaniem wśród klientów cieszyły się tzw. przedsiębiorstwa rodzinne. Definicja łatwa do rozszyfrowania – to po prostu firmy, które przechodziły do rąk kolejnych członków rodziny z pokolenia na pokolenie. Kilkadziesiąt lat temu zwykle założyciel takiego przedsiębiorstwa rządził w nim niepodzielnie do czasu przekazania go swojemu potomkowi. Ale dziś zarówno rzeczywistość gospodarcza jak i forma funkcjonowania firm wymusza nico inne działania, nawet wśród firm rodzinnych. Więcej o tych zagadnieniach już teraz w wpisie blogowym, który szerzej opisze markę jaką jest Liebherr.

Najlepszym tego przykładem jest Grupa Liebherr, która w roku 1949 została stworzona przez Hansa Liebherra. Przedsiębiorstwo, które w kolejnych latach zasłynęło w Europie jako wiodący producent takich urządzeń jak koparki i ładowarki kołowe, zaczynało od jednego projektu – pierwszego samojezdnego żurawia wieżowego, który wyróżniał się tym, że był łatwy w montażu i dostępny w bardzo korzystnej cenie. Dziś Liebherr to nie tylko jeden z największych producentów maszyn i urządzeń budowlanych na świecie, ale też uznana marka w innych obszarach branży technicznych produktów i usług.

Hans liebherr opis

Firma do dziś rozrosła się do niebotycznych rozmiarów. Obecnie zatrudnia 39 tysięcy pracowników w ponad 130 spółkach na wszystkich kontynentach! A jej siłą, poza wysoką jakością oferowanych produktów i usług oraz nowatorskim, zorientowanym na klienta podejściem biznesowym, jest… siła tradycji. Być może to dziwnie zabrzmi w kontekście przedsiębiorstwa oferującego sprzedaż i serwis maszyn budowlanych, ale Liebherr jest przykładem nowoczesnej firmy rodzinnej, opartej na tradycji. Nawet dziś, w momencie, gdy grupa posiada wiele autonomicznych jednostek, wciąż zarządzana jest przez członków rodziny Liebherr (w procesie zarządzania uczestniczą już trzy pokolenia!)

Liebherr – kunszt zarządzania

Regem Service, jako oficjalny partner firmy Liebherr w zakresie serwisu koparek, ładowarek i innych maszyn budowlanych, doskonale zna zasady, jakimi kieruje się producent. Również w dziedzinie zarządzania. Z perspektywy czasu należy ocenić, że rozwiązania przez niego przyjęte są niezwykle skuteczne. Decentralizacja firmy (która była nieuchronna ze względu na rosnące rozmiary grupy) została przeprowadzona w sposób wzorowy – z jednej strony podległe jednostki posiadają pewną autonomię, prowadzone są w sposób przejrzysty i samodzielny, a z drugiej są podporządkowane pewnym podstawowym zasadom, ustalonym przez naczelne kierownictwo. Do zasad tych nalezą:

  • dopracowany w każdym szczególe proces produkcji maszyn budowlanych;
  • ujednolicenie na najwyższym poziomie jakości zasad serwisu maszyn budowlanych, zarówno przez jednostki podległe jak i partnerów handlowych;
  • najwyższy poziom obsługi klienta w zakresie sprzedaży, serwisu jak i informacji na temat oferty firmy.

Liebherr we współpracy z Regem Service

Nic więc dziwnego, że Liebherr stale poszerza asortyment swoich usług, stawiając na ciągły rozwój. W tej chwili obecna jest w 11 branżach produktów, stale hołdując swojej zasadzie – bliskości klienta, dzięki czemu jest w stanie elastycznie dostosowywać się do sygnałów płynących z zewnątrz. Nawet w dobie tzw. globalnej konkurencji. Wyrazem tego są wyróżnienia takie jak nagroda „Certyfikat wiarygodności biznesowej”.

Regem Service, jako partner handlowy, rygorystycznie przestrzega tych samych zasad, które dały grupie Liebherr tak mocną pozycję w branży. Dlatego też z dużą dozą pewności można stwierdzić, że serwis maszyn budowlanych Liebherr w Regem Service nie zawiedzie nawet najbardziej wymagającego klienta.